November sa mení na MOVEMBER – mesiac boja proti rakovine prostaty

Share:
Boj proti rakovine prostaty

November je na celom svete mesiacom boja proti rakovine prostaty a za symbol si organizátori zvolil fúzy. Aj Slovensko počas novembra ovládnu fúzy. Mesiac boja proti rakovine prostaty a medzinárodnú iniciatívu Movember podporí ďalší ročník kampane „Dal som to“. Po úspešnom vlaňajšom ročníku sa k hokejistom pridáva populárny boxer Tomi „Kid“ Kovács, ktorý prostredníctvom videa motivuje mužov, aby prekonali strach a nedali rakovine prostaty žiadnu šancu. Web kampane www.dalsom.sk navyše každému mužovi ponúka dôležité informácie o prevencii proti rakovine prostaty.

Boj proti rakovine prostaty

Informácie o rakovine prostaty sú kľúčové

Rakovina prostaty je druhým najčastejším onkologickým ochorením u mužov. Postihuje najmä mužov po päťdesiatke. Preto každý päťdesiatnik (alebo aj skôr, ak sa táto diagnóza objavila v rodinnej anamnéze) by mal každé tri roky navštíviť svojho urológa. Počet pacientov na Slovensku stále stúpa. Za rok naši lekári diagnostikujú viac ako 2 000 nových prípadov. Žiaľ, pacienti prichádzajú často k lekárovi neskoro. „Na Slovensku zachytíme vysoké percento pacientov (asi 14 %) až v pokročilom štádiu ochorenia, keď prognóza na vyliečenie nie je už dobrá. Je za tým skutočnosť, že muži o svojich problémoch neradi otvorene hovoria, a preto ani nechodia na preventívne prehliadky,” vysvetľuje prezident Slovenskej urologickej spoločnosti, doc. MUDr. Ivan Minčík, PhD. Pritom vďaka včasnej diagnostike a novým možnostiam liečby existuje vysoká šanca na úplné vyliečenie. „Preventívne prehliadky pomáhajú odhaliť ochorenie včas, dajú sa liečiť a môžu tak zachrániť život,“ dodáva.

Boj proti rakovine prostaty

Pozrite sa urológovi do očí

Pred každým boxerským zápasom sa koná takzvaný „staredown“, počas ktorého si boxeri pozerajú navzájom do očí s cieľom nahnať súperovi strach. Dôležité je strach prekonať a pohľadom neuhnúť. Rovnako muži majú často strach pozrieť sa urológovi do očí a absolvovať preventívnu prehliadku. Aby muži nabrali odvahu starať sa o svoje zdravie, podporil tento rok myšlienku a kampaň profesionálny boxer Tomi „Kid“ Kovács, ktorý prostredníctvom videa vyzýva mužov, aby sa pozreli lekárovi do očí. „Ja som to dal. Pozri sa do očí lekárovi aj ty a nedaj rakovine prostaty žiadnu šancu,“ odkazuje mužom vo videu Tomi.

Boj proti rakovine prostaty

Fúzaté ponožky a špeciálna dražba

Motivovať mužov, aby nezanedbávali starostlivosť o svoje zdravie, môžu, samozrejme, aj ženy, manželky. Slovenská asociácia hráčov ľadového hokeja (SIHPA) podporuje Movember už štvrtý rok. Tento rok sa dobročinný zámer kampane rozširuje o ďalšieho partnera. „Movember oslovuje stále viac ľudí, preto sme tento rok nadviazali spoluprácu aj s česko-slovenskou značkou Fusakle, ktorá bude počas novembra predávať ponožky s fúzikmi,“ hovorí riaditeľ SIHPA, Oliver Pravda.

Neprehliadni: DAJ KOŠOM LEUKÉMII

Ich kúpou sa podporí boj proti rakovine prostaty. Z kúpy každého páru fúzatých ponožiek ide 1,5 € na podporu boja proti rakovine. „Tešíme sa, že tento rok môžeme cez predaj špeciálnych movembrových ponožiek venovať výťažok občianskym združeniam, ktoré dlhodobo bojujú proti rakovine a podporujú slovenských onkologických pacientov a ich rodiny,“ vysvetľuje Ján Anguš, riaditeľ značky Fusakle.

Okrem toho sa fanúšikovia boxu môžu tešiť na špeciálnu aukciu boxerských rukavíc Tomiho Kida Kovácsa. Aj výťažok z nej bude venovaný občianskym združeniam, ktoré dlhodobo bojujú proti rakovine prostaty. Myšlienku Movembera môžu podporiť všetci aj tým, ak sa odfotia s fúzikmi (reálnymi alebo nakreslenými) a publikujú ju na sociálnej sieti s hashtagom kampane #dalsom. Tak sa myšlienka o potrebnej prevencii pri rakovine prostaty bude ešte viac šíriť.

www.dalsom.sk

POZOR MIKULÁŠSKA SÚŤAŽ na facebooku:

Boj proti rakovine prostaty, ponozky

V mikulášskych balíčkoch si obvykle okrem iného často nachádzame aj ponožky. Pripravili sme preto pre vás so značkou Fusakle mikulášsku súťaž o balíček troch párov ponožiek.

Napíšte nám do 2. decembra 2019 správnu odpoveď na otázku: Ako často majú muži po 50. roku života chodiť k urológovi na preventívne vyšetrenie prostaty?

Spomedzi správnych odpovedí vyžrebujeme troch, ktorí dostanú od značky Fusakle do sv. Mikuláša ponožkový balíček.

Share: