Záhorák na cestách III: Maderanertal – miesto plné vodopádov a miesto mnohých prekvapení

Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
Reklamy
Decathlon turistika banner

Nový víkend, nový výlet – Maderanertal, nové zloženie. Marek je na Slovensku. Kenny je zdravý jak rybka a dokonca, po dlhej dobe, účasť potvrdzuje aj David. Vlatka tu má návštevu, Chorvátku Matildu žijúcu v Írsku. Slovenskú účasť obohacuje Kristína s priateľom Marekom. Ten je „nabúchaný“ tak žartujeme, že náš pôvodný Marek dostal upgrade 🙂

Do lanovky sa nás zmestilo 8. Prevýšenie 600 m je zvládnuté v zlomku pár minút a ponúkajú sa nám dve možnosti: jedna je strmý stupák hneď od začiatku a tá druhá ukazuje mierne stúpanie s výhľadom na horské jazierko. Pár rokov dozadu za mnou prišli kamoši z Malaciek na návštevu a išli sme presne na tento istý výlet. Išli sme tak ako „išlo vajce na vandrovku“; v trojitej verzii. Vtedy sme si zobrali na cestu len 0.75l fľašu pre všetkých troch. Na 6-hodinový výlet. Aj keď sú to už roky dozadu, stále som na to nezabudol. Na naše šťastie bol tento hajk plný vodopádov, a tak sme si tú fľaštičku mohli stále dopĺňať čerstvou horskou tekutinou.

Zahorak na cestach III Maderanertal

Prvé mierne stúpanie a Matilda lapá po dychu. Okrem nie veľmi vhodnej obuvi je na tom aj kondične trošku slabšie ako sme očakávali a je ďaleko na chvoste. Prvou záchranou sú jej pastieri kôz. Priamo na ceste si rozložili piknik. Žiadajú aj nás o pauzičku, kým sa najedia, inak by sa kozy rozbehli s nami. Matilda je veľmi šťastná. Po pár minútach vyrážame a prepletáme sa medzi kozami. Cítim sa ako so skupinkou ázijských turistov. Všetci vyťahujeme telefóny a robíme selfies alebo natáčame videá.

Prvá terénna plošina nám ponúka výhľad na spomínané jazierko a v pozadí vidíme prvé vodopády. Šľapanie v týchto výškach je oku lahodiacim zážitkom. Sú tu rôzne porasty s farebnými kvetmi (prevažne fialové, biele, ružové alebo modré), čo úžasne kontrastuje so zeleňou vôkol nás. Obloha je tentokrát posiata mrakmi, čo mne osobne vyhovuje. Mám totiž veľmi citlivú pokožku a hneď sa spálim. Preto stále chodím s dlhými rukávmi. A v týchto výškach je slnko ešte silnejšie. Do toho sa pridajú teploty nad 25°C a moje horkokrvné telo má veru čo robiť.

Neprehliadnite:
Záhorák na cestách a jeho ďalšie švajčiarske zážitky a postrehy

Na poslednom stúpaní sa nám otvára výhľad na vysokohorskú chatu. Na samotný vrchol dnešnej turistiky sme sa dostali fakt rýchlo. Cesta do kopca trvala viac ako hodinu a pol po prekonaní 650 výškových metrov. Okolie chatky ponúka – okrem nádherných výhľadov na hory – aj volejbalové ihrisko. Na štrku, alebo presnejšie na kameňoch.

Zahorak na cestach III Maderanertal

S obrovskou chuťou na guláš vstupujeme do chatky. Guláš nemajú. Rezeň tiež nemajú. Sklamaní z výberu kontaktujeme mladého čašníka s otázkou, či je možné objednať si teplú zeleninovú polievku a zemiakový šalát, ku ktorému by sme si dali vlastné domáce rezne. Problém to, na moje prekvapenie, nie je! Kristína totiž nachystala „tupper“ plný kuracích rezňov.

Zahorak na cestach III Maderanertal 1

Občerstvení nielen jedlom, ale aj typickým čajom či kávou so štamprlíkom pálenky, pokračujeme v našej dobrodružnej  ceste. Odtiaľto je to už len 1200 výškových metrov dole. Takže sa s tými plnými bruchami môžeme pokojne dole aj gúľať. Tu začína aj tá krajšia časť dnešného výletu; tá plná alpských vodopádov. Tie sú tu na každom kroku. Jeden krajší ako druhý. Niektoré sú malé a ich riečky brodíme cez kamene, iné ponúkajú na ich zdolanie mosty.

Začína pršať. Cesta po kameňoch je šmykľavá, chodník je posiaty „nášľapnými mínami“ a ich tvorcovia sa buď pasú v okolí, alebo si ležia v prostriedku chodníka. „Aaaauuuu“ – príjemnú hudbu dažďa preruší krik. Všetci sa otáčame a vidíme Matildu na zemi. „Všetko v poriadku?“ – kričíme na ňu. „Padla som na lakeť. Hrozne to bolí“ – odpovedá bledá a otrasená Matilda. „Nabúchaný“ Marek beží za Matildou s lekárničkou. Tá sa zbiera zo zeme a hýbe rukou. Našťastie to vyzerá v poriadku a na lakti sa vyfarbuje len obrovská modrina. Dážď ustáva a my si sadáme na kávičku. Po dvoch minútach sedenia zase začína pršať. Obliekame si bundy a po ďalších pár minútach dážď ustáva. Takto sa to opakuje celú cestu dole.

Zahorak na cestach III

Cesta dole je svižná. Počasie ignorujem a šliapem len v tričku s dlhým rukávom. Tento dáždik je celkom osviežujúci a našťastie ani nefúka studený vietor, teploty sú akurát, nie je príliš chladno (pre mňa), Mira je stále v mikine a bunde. Míňame reštaurácie a miesto, kde sme minule s chalanmi „brali stopa“ späť k parkovisku pri lanovke. Musím sa tomu teraz smiať, lebo až teraz som si všimol strelku ktorá ukazuje, že cesta k lanovke trvá 20 minút. To sme si evidentne vtedy nejako nevšímali a išli inou cestou podľa navigácie.

Popri ceste je chalupa a tam je chladnička. Samozrejme odomknutá, plná lokálnych syrov, jogurtov a mlieka. Na produktoch sú ceny a vedľa chladničky kasička na peniaze. Všetko funguje na princípe samoobsluhy. Nikto nikoho nekontroluje. Ľudia si tu stále veria a evidentne to funguje. Ďalším príkladom sú po ceste rozložené samoobslužné predajne s kryštálmi. Na doskách sú rozložené kryštály rôznych veľkostí a pri nich vždy cena. Matilda a Kenny kupujú po kryštáliku. Nasadáme do áut a vraciame sa do Zurichu. V spätnom zrkadielku vidím príjemne unavených pasažierov; ako minule, aj teraz – so zatvorenými očami a otvorenými ústami.

S partiou sa lúčime, pridávame nových členov do whatsapp skupiny, kde vymieňame fotografie a organizujeme naše výlety. Tak opäť o týždeň, priatelia!

Váš Vlado – Záhorák na cestách

Ak sa vám naše – trošku odľahčene spísané – zážitky páčia, môžete nás kontaktovať a napísať svoje postrehy z putovania s batohom po Slovensku i po svete, dole do komentovacieho okienka pod článkom.