Sign in / Join

5 jednoduchých rád, vďaka ktorým dosiahnete kvalitný spánok a vyspíte sa konečne doružova


1651   -   1
Share:
5 jednoduchých rád, vďaka ktorým dosiahnete kvalitný spánok a vyspíte sa konečne doružova, dobre spanie

Kvalitný spánok je hotová veda. Ak sa dobre vyspíte, pozitívne sa to prejaví na vašej nálade a v bežnom fungovaní. Ste spokojní, oddýchnutí, máte dostatok energie a všetky úlohy, s ktorými sa denne stretávate, hravo zvládnete. Ak vás však trápi prerušovaný spánok, prebúdzanie sa uprostred noci, alebo často neviete zaspať, asi viete, aké náročné je fungovanie počas dňa. Ste podráždení, nevrlí, neviete sa sústrediť, strácate chuť do jedla a začínate na sebe pozorovať, že to už nie ste vy. Z dlhodobého hľadiska je nekvalitný spánok pre človeka obrovským rizikom. Ak tento problém trápi aj vás, poradíme! Ako to rýchlo zmeniť?

Ak trpíte nedostatkom kvalitného spánku, koledujete si napríklad o vznik kardiovaskulárnych ochorení, dokonca sa u vás môžu objaviť depresie. Podceňovať spánok sa rozhodne nevypláca. Čo by ste mali urobiť, aby ste svojmu organizmu zabezpečili prvotriedny odpočinok? Máme pre vás niekoľko dobrých rád.

1. Pozor na elektromagnetický smog

Možno si to ani neuvedomujete, no aj vás obklopuje elektromagnetický smog. Je všade okolo a produkujú ho elektronika a spotrebiče v domácnosti. A hoci sú dobrými pomocníkmi, pretože pri mnohých činnostiach uľahčujú prácu, treba si dať pozor. Majú totiž vplyv na kvalitu spánku. Ak sú umiestnené blízko postele, ich žiarenie narúša nočný odpočinok a preto sa vám môže ťažko zaspávať, máte nepokojný spánok a ráno sa budíte neoddýchnutí. Ak sa chcete naozaj kvalitne vyspať, neodporúča sa, aby ste mali v spálni umiestnený televízor, rádio, počítač a dokonca ani mobil či tablet.

Zdravý a kvalitný spánok, pozor na elektromagnetický smog

2. Mobil či tablet do rúk pred spaním nepatrí

Je preukázané, že modré žiarenie obrazoviek nepriaznivo vplýva na ľudský organizmus. Jednak poškodzuje zrak, no zároveň potláča tvorbu spánkového hormónu – melatonínu. Tým sa odďaľuje zaspávanie a dokonca sa skracuje trvanie spánku. Ak sa teda chcete dobre vyspať, mobilný telefón nechajte na noc v kuchyni či obývačke. Nebude vás lákať brať ho do rúk pred spaním.

Neprehliadnite:
Už ste skúsili dobré rady – ako skĺbiť zdravý životný štýl a home office?
Odporúčame a garantujeme úspech!

3. Stanovte si režim a dodržujte ho

Ak máte problém so zaspávaním, odborníci odporúčajú stanoviť si pevný režim a dodržiavať ho. Je vhodné určiť si, v akom čase pôjdete spať a tento čas dodržiavať. Je možné, že sa vám v prvých dňoch nepodarí zaspať v čase, ktorý ste si stanovili.  Postupne však svoje telo naučíte, že s danou hodinou sa blíži spánok. Taktiež je dobré určiť si čas, keď sa budete zobúdzať. Ak si stanovíte režim a prispôsobíte sa mu, zaručíte si, že budete spať toľko hodín, koľko potrebujete. Nestane sa tak, že v jednu noc budete spať len päť hodín, hoci vaše telo potrebuje na oddych osemhodinový spánok.

 5 jednoduchých rád, vďaka ktorým dosiahnete kvalitný spánok a vyspíte sa konečne doružova, stanovte si režim a dodržujte ho

4. Bez kvalitnej postele kvalitný spánok nepríde

Kvalitná posteľ je alfou a omegou zdravého spánku. Ak si chcete v noci naozaj dobre oddýchnuť, investuje do správnej postele. Skvelou voľbou sú napríklad vysoké postele. Keďže majú dostatočne vysoko ložnú plochu, veľmi ľahko si do nich môžete ľahnúť a taktiež z nich rovnako ľahko vstať. Benefitom je aj zdravotné hľadisko: sú dostatočne vysoko od zeme, teda od miesta, kde je najviac prachu. Ďalšou možnosťou tiež môžu byť čalúnené postele na mieru. Potrebujete na kvalitný spánok veľa priestoru? Preferujte konkrétnu výšku? Navrhnite si posteľ presne podľa svojich potrieb a predstáv a konečne sa už dobre vyspite.

5. Nezabudnite ani na hygienu postele

Určite aj vám záleží na tom, aby bola vaša domácnosť čistá a uprataná. Pravidelne vysávate, utierate prach, zbavujete byt rôznych nečistôt. Kedy naposledy ste ale čistili svoj matrac? Mnoho ľudí robí chybu, že na svoj matrac, ktorý používajú každý jeden deň, úplne zabúdajú. A pritom práve on si zaslúži pozornosť. Neviete, v čom spočíva jeho údržba? Absolútnym základom je pranie ochranného poťahu matraca, aby ste odstránili škvrny či prípadný zápach. No tým to určite nekončí. Pozrite si aj ďalšie profesionálne tipy, ako vyčistiť matrac.

Zdroj foto: freepik.com


Aktivujte si

Prihlásením k odberu noviniek súhlasíte so zasielaním marketingových e-mailov a potvrdzujete súhlas so zásadami ochrany osobných údajov.