Chcete mať vlastný obchod v shopping centre za 7 €? Vyskúšajte Pop Up Store – úspešný biznis zo sveta startupov pre online značky.

Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Letenky, Pelikan, Slovensko
Share:
Úspešný biznis príbeh zo sveta startupov pre online značky sme dverami do reálneho sveta_Pop Up Store

Patrik Gunda a Barbora Vozáriková tvorili pár, ktorý spájala túžba podnikať. Začali s jedným kioskom, no dnes sa ich biznis koncept úspešne etabluje na slovenskom trhu. Napriek tomu, že sa ich súkromné partnerské cesty rozišli, v pracovnej sfére spolupracujú naďalej. Mladý tandem má v pláne zotrvať nielen na Slovensku. Svoje pôsobenie a úspešný biznis chcú rozšíriť aj na zahraničné trhy.

Úspech na polici

Nie je nezvyčajné, že mladý človek túži mať niečo vlastné a začne podnikať. Patrik s Barborou to cítili rovnako a v roku 2016 si otvorili malý kiosk v pasáži bratislavského nákupného centra. Napriek tomu, že ich predaj bavil, nenapĺňal ich predstavu o budúcnosti – ráno tovar vyložiť a večer opäť zložiť. Napriek tomu to pre nich bola dobrá skúsenosť. „V kiosku sme začali asi s piatimi značkami. Keď sme si však na sklonku dňa prepočítali príjmy a výdavky, skončili sme na nule. Uvedomili sme si, že o takýto koncept majú ľudia záujem a že je tu priestor aj pre viacero značiek. Len to miesto…,“ hovorí Patrik Gunda, spolumajiteľ Pop Up Store, o svojich podnikateľských začiatkoch.Práve vtedy nám napadla myšlienka osloviť ďalších záujemcov a začať prenajímať nielen malé miesto v kiosku, ale rovno celé regály v kamennom obchode.“ Celý projekt však ešte dva roky potom stále ležal v zásuvke.

Úspešný biznis príbeh zo sveta startupov pre online značky sme dverami do reálneho sveta_Pop Up Store

Inšpirácia z Londýna

Keďže chceli prenajímať regály, svoju ideu najprv pomenovali Regal Shop. S názvom však neboli stotožnení, neznelo to pre nich dostatočne chytľavo. Navyše sa tak volal aj úspešný Regal Burger, čo situáciu ešte viac skomplikovalo. Na začiatku roka 2019 sa dozvedeli o koncepte Pop Up obchodov v Londýne a prišla náhla inšpirácia. „Keď sa uvádza na trh nová značka, v zahraničí bežne vznikne malý obchodík, takzvaný Pop Up, ktorý sa postupne zatvorí, pretože sa produkt alebo značka na trhu udomácnia. My sme sa rozhodli zabezpečiť pre značky Pop Upy, ale v podobe políc v obchode, ktorý bude fungovať dlhodobo,“ vysvetľuje myšlienku Patrik.

Otázkou zostávalo, aký druh značiek by prenájom políc privítal. Rozhodli sa zamerať na online značky, na také, ktoré nájdete predovšetkým na e-shopoch či na Instagrame. „V online priestore fungujú Pop Upy prostredníctvom určitého “vyskakovacieho” okienka, ktoré vám produkt či značku predstaví. My chceme byť pre značky rovnaké okienko, ale do toho reálneho – offline sveta,“ objasňuje ideu projektu Patrik.

Pridaná hodnota kamennej predajne

Obchodík s prevratným konceptom dnes sídli v Auparku, jednom z najväčších bratislavských shopping centier. Mať kamennú predajňu nie je jednoduché. No podľa mladých podnikateľov to má stále aj v dnešnom internetovom svete veľkú pridanú hodnotu. „To, čo je offline, je hmatateľné a reálne. Ľudia sa nemusia trápiť s poštovným. A čo je najdôležitejšie, môžu prísť, produkt dopredu vidieť, chytiť si ho a dokonca aj vyskúšať,“ tvrdí Barbora Vozáriková, spolumajiteľka Pop Up Store.

Neprehliadnite: Je zaujímavejšie prezentovať celú destináciu. Prečo je dôležité spájať sa?

Patrik s Barborou to považujú za veľkú prednosť svojho podnikania. Zákazníci na e-shopoch mnohokrát kupujú mačku vo vreci a nie sú si istí tým, čo im domov skutočne príde. „Z každého produktu, ktorý je v predajni, máme tester. Keď k nám zákazníci prídu, často sa nevedia rozhodnúť, ktorý z dvoch krémov chcú, pretože majú podobné zloženie či kvalitu. Práve možnosť vyskúšať si ich, ten pocit na pokožke či vôňa ich privedú ku konečnému rozhodnutiu,“ hovorí Patrik Gunda.

Lákaví sú nielen pre zákazníkov, ale aj pre klientov. Dokážu totiž zaujať cenovou ponukou. „Cena políc sa líši v závislosti od viazanosti. Pri ročnej zmluve môže klient za jednu policu mesačne zaplatiť 200 eur, čo je v prepočte 7 eur na deň. Dá sa prenajať aj celý regál a na dĺžke viazanosti sa dá takisto dohodnúť,“ vysvetľuje Patrik.

Úspešný biznis príbeh zo sveta startupov pre online značky sme dverami do reálneho sveta_Pop Up Store

Poznateľnosť značky je alfa a omega

Napriek tomu, že fungujú iba krátko, zdá sa, že tento formát sa na našom trhu osvedčil. Pop Up Store si pomaly buduje okolo seba skupinu zákazníkov, ktorá ich pozná, prípadne vie, že produkty, ktoré ich zaujímajú, v tomto obchode nájdu. „Za čas, čo fungujeme, sme tu mali približne 11 000 ľudí. Na kamennú predajňu je to pekné číslo, ale keby na e-shop prišlo v priemere 100 záujemcov denne, neuživili by sme sa. Na internete je však konverzia predaja 1 – 3 %, u nás viac ako 40 %. Úprimne, sám som takéto čísla nečakal. Potvrdilo sa nám, že sme spravili dobre a zotrvať sa oplatí,“ hovorí s úsmevom Patrik. Od februára tohto roka spúšťajú aj e-shop, aby zákazníci získali podrobný prehľad o produktoch, ktoré v obchode ponúkajú.

Úspešný obchod tvoria kvalitné značky

Jedným z pilierov férového podnikania je, podľa zakladateľov, aj výber kvalitných značiek, ktoré obchod propaguje a predáva. „Značky si vyberáme tak, aby sme sa za ne vedeli postaviť. Chceme vedieť, aké majú produkty zloženie, pôvod a účinky. Práve preto nás odborníci každej značky oboznámia s detailmi. Na tom stojí náš hlavný koncept – dať značkám priestor a posunúť ich v tom, čo začali. Zároveň chceme čo najlepšie poradiť zákazníkom pri kúpe, čo je možné len na základe informácií od jednotlivých dodávateľov.“ Vďaka vedomostiam o značkách sú majitelia schopní návštevníkom kamennej predajne do detailov vysvetliť, na čo ktorý výrobok slúži, aké sú jeho hlavné benefity a čím vyniká v konkurencii. Na policiach nájdete aj produkty od známych osobností, ako sú Soňa Skoncová či Ivana Gáboríková, ktoré im vložili do rúk dôveru a zverili im svoje značky.

Zákazníkom ponúkajú maximum

Kedykoľvek k nim zavítate, starať sa o vás budú majitelia osobne. „Držíme sa toho, že nechceme mať zamestnanca – klasického predavača, ktorý sa len pozdraví a vytlačí účet. Potrebujeme niekoho, kto bude prínosom nielen pre našu spoločnosť, ale predovšetkým pre samotného zákazníka. Chceme, aby sa k nám zákazníci vracali s dôverou,“ vysvetľuje situáciu Barbora. „To, čo dávame značkám aj zákazníkom, je príjemné vystupovanie, prehľad, vzdelanie a zodpovedný prístup k predaju. Najdôležitejšie je pre nás vybudovať kvalitu a aj naďalej sa jej držať,“ dodáva.

Úspešný biznis príbeh zo sveta startupov pre online značky sme dverami do reálneho sveta_Pop Up Store

Plány do budúcnosti? Exportovať do zahraničia!

Napriek tomu, že Patrik s Barborou už dnes majú odlišný súkromný život, biznis ich spája, žijú ním a plánujú ho ďalej budovať. Hneď ako zistili, že vytvorili niečo rentabilné, ani jeden z nich sa nechce uspokojiť s tým, čo dosiahli hneď na začiatku. Túžia sa posúvať a do budúcnosti zamestnať manažéra aj predavačky. A nielen to. „Naším snom je koncept Pop Up Store rozšíriť aj do ďalších väčších slovenských miest, ako je Banská Bystrica či Košice. Zároveň máme víziu otvoriť pobočky aj v Prahe, Brne, Budapešti alebo vo Viedni. Veríme, že na ďalšie Vianoce by sme mohli mať tri predajne, prípadne aspoň kiosky. Ak budú príležitosti, uvažujeme aj nad franchisingom,“ približuje ich vízie Patrik Gunda.

Nestačí iba otvoriť predajňu

Akýkoľvek úspešný podnikateľský príbeh znie na prvé počutie vždy priam rozprávkovo. Skutočnosť je však taká, že ide o neľahkú cestu. „Nájmy v nákupných centrách sú veľmi vysoké a ísť do toho bolo pre nás veľké rozhodnutie. Prvé dni po otvorení sme mali veľmi malé tržby, z ktorých by sme dlhodobo nevyžili. Prinútilo nás to premýšľať, ako sa čo najefektívnejšie spropagovať,“ priznáva Barbora Vozáriková. Do marketingu zapojili sociálne siete aj influencerov, aby oslovili čo najširšie publikum. „Pri kamenných predajniach veľa spraví aj lokalita, či už v rámci nákupného centra, alebo mesta. My ju nemáme úplne ideálnu, ale na to sa nikto nepýta. Musíme jednoducho spraviť všetko pre to, aby sme klientom ponúkli to, čo hľadajú, a chodili sem so záujmom a radosťou,“ uzatvára Patrik Gunda.        


Lexikon.sk
Ochrana súkromia

Zásady spracovania osobných údajov a systém ochrany osobných údajov podľa nariadenia GDPR

Prevádzkovateľ (správca) Vašich osobných údajov podľa článku 4 bod 7. Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len GDPR)  je spoločnosť: ASTOR Slovakia s.r.o., so sídlom Benediktiho 5, 811 05 Bratislava, IČO: 36218146

Kontaktné údaje správcu sú:
Email: redakcia@lexikon.sk
Telefón:
0905 565 254

Čo je osobný údaj?

Osobnými údajmi sú údaje týkajúce sa identifikovanej fyzickej osoby, alebo identifikovateľnej fyzickej osoby, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora, iného identifikátora ako je napríklad meno, priezvisko, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, alebo online identifikátor, alebo na základe jednej alebo viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú identitu, fyziologickú identitu, genetickú identitu, psychickú identitu, mentálnu identitu, ekonomickú identitu, kultúrnu identitu alebo sociálnu identitu.

Čo je spracúvanie osobných údajov?

Spracúvaním osobných údajov je spracovateľská operácia alebo súbor spracovateľských operácií s osobnými údajmi alebo súbormi osobných údajov, najmä získavanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, štruktúrovanie, uchovávanie, zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, využívanie, poskytovanie prenosom, šírením alebo iným spôsobom, preskupovanie alebo kombinovanie, obmedzenie, vymazanie, bez ohľadu na to, či sa vykonáva automatizovanými prostriedkami alebo neautomatizovanými prostriedkami.

Prevádzkovateľ (Správca) nemá povinnosť vymenovať/určiť  Zodpovednú Osobu.

Zdroje a kategórie osobných údajov:

Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje (priamo od vás), ktoré ste mu poskytli alebo osobné údaje ktoré získal na základe plnenia Vašej objednávky.

Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje nevyhnutné na plnenie zmluvy.

Zákonný dôvod a účel spracovania:

Zákonným dôvodom spracovania je:

Váš súhlas so spracovaním osobných údajov na účely poskytovania priameho marketingu podľa článku 6 ods.1 písmeno a) GDPR

Plnenie zmluvy medzi Vami a prevádzkovateľom podľa článku 6 ods.1 písmeno b) GDPR

Spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa podľa článku 6 ods. 1 písmena c) GDPR

 

Účelom spracovania osobných údajov je:

Vybavenie Vašej objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a prevádzkovateľom. Pri objednávke sú vyžadované osobné údaje nevyhnutné pre úspešné vybavenie objednávky podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia (s tým súvisí aj následné uskutočnenie platby, dodanie tovaru, služby, vybavovanie reklamácie a pod.); spracúvanie osobných údajov zákazníka prebieha bez súhlasu zákazníka, nakoľko právnym základom spracúvania jeho osobných údajov na účely plnenia zmluvy je konkrétna objednávka medzi zákazníkom a prevádzkovateľom.

propagácia prostredníctvom sociálnych sietí – Facebook, Twitter a Instagram

propagácia prostredníctvom web stránky https://www.lexikon.sk/

Prevádzkovateľ prehlasuje, že so záznamami žiadnym spôsobom nepracuje a neposkytuje ich tretím osobám či subjektom.

 

Doba uchovávania:

Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje:

Po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich so zmluvného vzťahu medzi Vami a prevádzkovateľom a uplatňovania nároku vyplývajúceho  z týchto zmluvných vzťahov.

Po dobu než je odvolaný súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely marketingu

Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov ktorá vyplýva zo zákona č. 395/2002 Z. z. Zákon o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov prevádzkovateľ osobné údaje vymaže.

 

Príjemcovia osobných údajov

Kto je príjemca?

Príjemcom je každý, komu sa osobné údaje poskytnú bez ohľadu na to, či je treťou stranou. Za príjemcu sa nepovažuje orgán verejnej moci, ktorý spracúva osobné údaje na základe osobitného predpisu.

Sú osoby ktoré sa  podieľajú na dodaní tovaru, služieb, realizácii platieb na základe zmluvy

Prevádzkovateľ neposkytuje, nezverejňuje  a nesprístupňuje osobné údaje do tretích krajín

Podmienky zabezpečenia osobných údajov

Prevádzkovateľ prehlasuje, že prijal vhodné personálne, technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu ochrany osobných údajov.

Prevádzkovateľ prijal technické opatrenia na zabezpečenie dátových úložísk a úložísk osobných údajov v spisovej podobe.

Prevádzkovateľ prehlasuje, že k osobným údajom majú prístup výlučne ním poverené osoby.

 

Vaše práva:

Za podmienok stanovených v GDPR máte:

  • Právo na prístup k svojim osobným údajom podľa čl. 15 GDPR
  • Právo na opravu osobných údajov podľa čl.16 GDPR
  • Právo na obmedzenie spracúvania
  • Právo na výmaz podľa čl.17 GDPR
  • Právo namietať podľa článku 21 GDPR
  • Právo na prenesenie osobných údajov podľa článku 21 GDPR
  • Právo odvolať súhlas (elektronicky, alebo na korešpondenčnú adresu)
  • Právo podať sťažnosť úradu na ochranu osobných údajov v prípade, že sa domnievate že došlo k porušeniu vašich práv na ochranu osobných údajov.

Ďalej máte právo podať sťažnosť úradu na ochranu osobných údajov v prípade, že sa domnievate, že došlo k porušeniu vašich práv na ochranu osobných údajov

 

Ako môžete naplniť svoje práva?

Právo na prístup k údajom

Máte právo vedieť, či spracúvame Vaše osobné údaje. Pokiaľ ich spracúvame, môžete nás požiadať o prístup k nim. Na základe Vašej žiadosti vydáme potvrdenie s informáciami o spracúvaní Vašich osobných údajov na redakcia@lexikon.sk  alebo poštou na adresu ASTOR Slovakia s.r.o., so sídlom Benediktiho 5, 811 05 Bratislava

 

Právo na opravu

Máte právo na to, aby Vaše osobné údaje, ktoré spracúvame, boli správne, úplné a aktuálne. Pokiaľ sú Vaše osobné údaje nesprávne alebo neaktuálne, môžete nás požiadať o opravu alebo doplnenie a to elektronickou formou na emailovú adresu redakcia@lexikon.sk alebo poštou na korešpondenčnú adresu ASTOR Slovakia s.r.o., so sídlom Benediktiho 5, 811 05 Bratislava 

 

Právo na vymazanie

Za určitých okolností máte právo, aby sme Vaše osobné údaje vymazali. O vymazanie Vašich údajov nás môžete požiadať kedykoľvek. Vaše osobné údaje vymažeme, ak:

  • už vaše osobné údaje nepotrebujeme pre účel, na ktorý ste nám ich poskytli,
  • odvoláte svoj súhlas,
  • namietate voči spracúvaniu vašich osobných údajov,
  • spracúvame Vaše osobné údaje nezákonne,
  • osobné údaje musia byť vymazané, aby sa tým splnila zákonná povinnosť,
  • ak ste dieťa, príp. rodič dieťaťa, ktoré súhlasilo so spracúvaním osobných údajov cez internet.

 

Právo na obmedzenie spracúvania

Môžete nás požiadať, aby sme obmedzili spracúvanie vašich osobných údajov. Pokiaľ Vašej žiadosti vyhovieme, Vaše osobné údaje budeme iba uchovávať a ďalej s nimi pracovať nebudeme. K obmedzeniu spracúvania Vašich údajov dôjde, ak:

  • nám oznámite, že Vaše osobné údaje sú nesprávne, a to až dokým neoveríme ich správnosť,
  • spracúvame Vaše osobné údaje nezákonne, avšak Vy nesúhlasíte s ich vymazaním a na miesto toho žiadate, aby sme spracúvanie Vašich osobných údajov len obmedzili,
  • Vaše údaje už nepotrebujeme, ale potrebujete ich Vy na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie svojich práv
  • namietate voči spracúvaniu Vašich osobných údajov, a to až kým neoveríme, či naše oprávnené záujmy prevažujú nad vašimi dôvodmi.

 

Právo na prenosnosť údajov

Máte právo žiadať, aby sme Vám poskytli Vaše osobné údaje v elektronickej forme (napr. súbor XML alebo CSV), ktorá Vám umožní ľahko si preniesť údaje do inej spoločnosti. Tiež nás môžete požiadať, aby sme Vaše osobné údaje preniesli vybranej spoločnosti priamo my. Vašej žiadosti vyhovieme v prípade, že ste nám poskytli osobné údaje priamo Vy a dali ste nám na ich spracúvanie súhlas.

 

Právo namietať

Máte právo namietať, že spracúvame Vaše osobné údaje. Ak Vaše osobné údaje spracúvame v nasledovných prípadoch:

  • z dôvodu nášho oprávneného záujmu,
  • vytvárania zákazníckeho profilu,
  • môžete namietať ich spracúvanie, ak máte na to osobné dôvody.

 

Ako môžete tieto práva vykonávať?

S Vašou žiadosťou sa môžete na nás obrátiť niektorým z týchto spôsobov:

emailom: redakcia@lexikon.sk alebo poštou na adresu podnikania: ASTOR Slovakia s.r.o., so sídlom Benediktiho 5, 811 05 Bratislava

V prípade, že sa domnievate, že došlo k porušeniu Vašich práv na ochranu osobných údajov máte právo podať sťažnosť dozornému orgánu ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov na adrese

Hraničná 12
820 07 Bratislava 27
Slovenská republika

Identifikačné údaje:
IČO: 36064220
DIČ: 2021685985

Sekretariát úradu:
+421 /2 3231 3214

E-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk

Vzhľadom na epidemiologickú situáciu v SR Úrad odporúča vykonať podania prostredníctvom poštových alebo elektronických služieb (www.slovensko.sk). Osobné podania od 29.11.2021 je možné uskutočniť len v nevyhnutných prípadoch najneskôr do 12:00 hod.