Sign in / Join

Poznáte Zero Waste filozofiu? Memorandum o neplytvaní má už desiatky podporovateľov. Pridáte sa?


459   -   0
Share:
Memorandum o neplytvaní, v gastronómii, Metro

Viac ako 100 podporovateľov prevažne z oblasti HORECA doteraz podpísalo Memorandum o neplytvaní, ktoré vzniklo z iniciatívy spoločnosti METRO a Slovenského zväzu kuchárov a cukrárov (SZKC) v decembri 2018. Veľkoobchod a zväz dnes už spolu s vyše stovkou signatárov tak pokračujú v napĺňaní základných princípov Zero Waste filozofie a zároveň k zapojeniu a spolupráci s ďalšími podporovateľmi v oblasti udržateľnosti.

Memorandum o neplytvaní, v gastronómii, Metro

Medzi hlavné posolstvá memoranda patrí maximálna využiteľnosť potravín, potravinová solidarita a podpora spoločnosti bez odpadov. Len málokto si totiž uvedomuje, že materiály na skládkach sa rozkladajú 300 až 4000 rokov. Naše odpady tu tak budú ešte niekoľko generácií.

Na príprave Memoranda sa podieľal aj Inštitút cirkulárnej ekonomiky, ktorý sa stal jeho garantom. Listina signatárov je relatívne pestrá, sú na nej okrem iných zástupcovia podnikateľských združení či dokonca foodblogerky.

Memorandum o neplytvaní, v gastronómii, Metro

Signatármi Memoranda sú aj jednotlivci z radov HORECA profesionálov. „Veľmi nás teší, že sa nám podarilo zapojiť aj gastro špecialistov, ktorých vo zväze zastrešujeme. Naším spoločným cieľom bolo nájsť podporu u všetkých ľudí, ktorí vnímajú potrebu zapájania udržateľných prístupov nielen do bežného života, ale aj do podnikania,“ uvádza Zuzana Dúžeková, generálna tajomníčka Slovenského zväzu kuchárov a cukrárov.

Metro chce inšpirovať aj prinášať riešenia

„Memorandum o neplytvaní predstavuje dôležitý míľnik v rámci našej snahy o zmenu. Som veľmi rád, že sa nám podarilo dosiahnuť to, čo sme si predsavzali a zapojili sme profesionálov zo segmentu  HORECA a maloobchodu, profesijné zväzy či širokú verejnosť. Získali sme tak výborné povzbudenie do ďalších aktivít v tejto oblasti,“ vyhlásil konateľ spoločnosti METRO Cash & Carry SR Karoly Szalai.

Memorandum o neplytvaní, v gastronómii, Metro

Naplnením cieľa pre zapojenie podporovateľov udržateľnosti však METRO svoju iniciatívu nekončí. Postupne pridáva a inovuje svoj ekologický sortiment, zavádza do predajní stanice s čapovanou drogériu a ponúka ich ďalej svojim zákazníkom. V rámci spolupráce s festivalom Pohoda spoločnosť vďaka závozu priamo na gastro stánky a ponuke kompostovateľného riadu pomohla ušetriť až tonu CO2.

Memorandum o neplytvaní, v gastronómii, Metro

Spoločnosť METRO má tiež ambíciu stať sa partnerom pre prevádzky, ktoré sa chcú vydať smerom udržateľného podnikania. „Prostredníctvom všetkých našich aktivít v oblasti Zero Waste sa snažíme nielen inšpirovať, ale aj prinášať riešenia. Preto si veľmi vážime každý úspech, ktorý sa nám podarí dosiahnuť. Ďalším krokom na ceste ku globálnej zmene je pre nás poskytovanie komplexných služieb a poradenstva pre našich zákazníkov,“ dopĺňa Anežka Kováliková, ambasádorka udržateľnosti spoločnosti METRO.

Kristína Krištúfková
www.metro.sk

Share: