Poznáte súčasné trendy ako si spríjemniť home office? 5 tipov ako byť produktívni aj pri práci doma


4213   -   1
Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
5 tipov, ako si spríjemniť home office. Buďte produktívni aj doma

Práca z domova (home office) je pre niekoho požehnaním, iní zase bojujú s disciplínou a efektivitou. Prinášame 5 užitočných rád – 5 užitočných tipov, ktoré pomôžu lepšie využiť čas doma a nakopnú produktivitu k lepšej výkonnosti. Skvelé pracovné nápady potom budú prichádzať samé!

Motivačné hesla vám nepomáhajú? Nachádzate skôr výhovorky, než spôsoby a riešenia? Možno ste zvolili zlý spôsob. Skúste sa zamerať na pár základných bodov a pravidiel, vďaka ktorým sa vám doma bude pracovať produktívnejšie a lepšie.

Ale najprv … dajte si kávu … a ideme na to!

1. Pracovný kútik je základ

Pracovný kútik alebo pracovňa sú kľúčové. Na pravidelné home offices budete potrebovať stôl aj kvalitnú stoličku, lampičku, dobré pripojenie na wifi, prípadne predlžovačky, slúchadlá. Teda čokoľvek, na čo ste zvyknutí z kancelárie a čo vám zaistí dostatočné pohodlie pre prácu. Skvele vyzerajú nástenky na upevnenie mesačných plánovačov alebo rozvrhov. To všetko, a možno aj omnoho viac, nájdete na Biano.sk v sekcii pracovňa. Jednotlivé kategórie vám poslúžia aj ako zoznam pre kontrolu, či už máte naozaj všetko.

Je dôležité striktne oddeľovať miesto na prácu a miesto na domáci relax. Preto v priestore, kde pracujete, nerelaxujte. A naopak. Pracovať z gauča tiež nie je dobré. Pomôcť vám môže aj vhodné oblečenie, ktoré voľte tak, ako by ste išli skutočne do práce. Oblek mať nemusíte, no sedieť v župane alebo v pyžame nie je to pravé orechové.

2. Udržujte kontakt s kolegami

Buďte v kontakte so svojimi spolupracovníkmi nielen v rámci bežnej dennej báze prostredníctvom najrôznejších chatovacích aplikácií, ale čas od času usporiadajte aj videohovor. Ten je vo finále oveľa lepší, než hlasové hovory. Donúti vás viac sa sústrediť a zároveň si nedovolíte počas hovoru robiť niečo iné.

3. TO DO list ako MUST HAVE

Nenahraditeľným pomocníkom je list – zoznam úloh, ktoré by ste mali za ten deň urobiť; čii už vám vyhovujú najrôznejšie aplikácie na to-do-listy, tímové nástenky alebo klasický diár. Vždy by ste mali mať jasno, čomu sa v ten deň musíte venovať.

Je tiež dobré si jednotlivé činnosti vyčleniť na bloky a venovať sa v tú dobu len im a ničomu ďalšiemu. Medzi jednotlivými blokmi si dajte pauzu, prejdite sa po byte, dajte si kávu alebo sa porozprávajte s rodinou.

5 tipov, ako si spríjemniť home office. Buďte produktívni aj doma

Tie najhoršie úlohy si naplánujte na začiatok dňa. Budete ich mať rýchlo z krku a nemusia nad vami celý deň visieť. Uľaví sa vám, uvidíte.

Neprehliadnite:
Ste génius? Encyklopédia kvízov Génius pre malých i veľkých. Otestujte sa aj vy a zistíte…

4. Vytvorte si návyky

Mať režim je pre home office zásadné. Inak vám ľahko splynie s bežnými domácimi rutinami. Vstaňte v konkrétny čas, dajte si sprchu, prezlečte sa, urobte si kávu a raňajky. Tým navodíte pocit bežnej rutiny. Potom môžete zasadnúť k počítaču do svojho pracovného kútika.

5 tipov, ako si spríjemniť home office. Buďte produktívni aj doma

Myslite aj na to, že by ste si pre prácu mali jasne vyčleniť konkrétne časové úseky. A od určitej hodiny už z práce “odísť”. To znamená, že by ste nemali doháňať resty napríklad do desiatej do večera, kontrolovať e-maily a odpisovať kolegom počas večernej relaxácie. Vytvoriť si zdravé návyky vám pomôže lepšie zvládať situáciu.

5. Radosti všedného dňa

Nezabudnite sa odmeňovať. Metóda cukru a biča skrátka funguje. Večer si vyčleňte pre seba a činnosti, pri ktorých si oddýchnete. Vezmite knižku, dajte si vaňu alebo si pustite nejaký seriál, zacvičte si. Načerpáte tak dostatok energie a motivácie na ďalší deň.

Foto zdroj: Shutterstock