Sign in / Join

Zbavte sa bolesti chrbtice. Stačí, ak urobíte pár dobrých krokov a svet bude krajší!

Share:
Zbavte sa bolesti chrbtice. Stačí, ak urobíte pár dobrých krokov a svet bude krajší!

Máte sedavé zamestnanie, hrbíte sa, málo sa hýbete, zle spíte, nesprávne sa stravujete? Začínajú sa u vás objavovať bolesti chrbtice? Ráno neviete poriadne vstať, bežné úkony vám začínajú robiť problémy? Nepodceňujte túto nepriaznivú situáciu ešte viac a zasiahnite, kým sa dá. Nezabúdajte na svoju chrbticu, je dôležitá pre každodenné fungovanie. Ak vás trápia bolesti chrbta, máme pre niekoľko výborných rád, ako proti nim bojovať.

Cvičte

Súčasný životný štýl mnohých ľudí je skôr sedavý. Ľudstvo – ako také – sa hýbe málo, hoci je pre nás pohyb dôležitý. Ak je to aj váš prípad a ešte k tomu máte sedavé zamestnanie, čo najrýchlejšie to zmeňte. Doprajte si každý deň dostatočne dlhú prechádzku. Ak vás bolí chrbtica, je dobré zvážiť aj špeciálne cviky, ktoré môžu bolesti eliminovať. Určite je dôležité poradiť sa s lekárom, ktorý vám odporučí overené cviky, prípadne vám naordinuje rehabilitácie či návštevu fyzioterapeuta.

Nepodceňujte dôležitosť matraca

Nie je jedno, na čom spávate. Vaša chrbtica si v noci zaslúži kvalitný odpočinok. Ten však bez kvalitného matraca nedosiahnete. Je dôležité vybrať si ten správny zdravotný matrac. Nejde len o správnu veľkosť, ale aj o ich tvrdosť. Zdravotné matrace vám zabezpečia, že vaša chrbtica nebude v spánku trpieť, práve naopak. Dostane presne to pohodlie, ktoré potrebuje. Pri zdravotných matracoch sa nemusíte obmedzovať, môžete si vybrať v rozmeroch, aké preferujete. Či sú to matrace 180×200, ktoré sa hodia ako spoločné pre oboch partnerov do manželskej postele, alebo si môžete vybrať matrace 90×200, kde bude mať každý z partnerov vlastný a v takej tvrdosti, aká mu vyhovuje. Zobúdzajte sa každé ráno odpočinutí, svieži a bez bolesti chrbta.

Bolesti chrbtice zdravý spánok

Noste správnu obuv

Dámy, síce vám vysoké podpätky predlžujú nohy, nie sú však pre vašu chrbticu dobré ani prospešné. Pozor, výstraha platí aj pri topánkach bez podpätkov, aj tie dokážu chrbtici ublížiť. Vhodná obuv, ktorá chrbticu nepoškodzuje a pomáha pri správnom držaní tela, má podpätok vo výške 3 až 4 centimetre.

Myslite na svoju chrbticu aj pri bežných činnostiach

Či už ide o nosenie nákupov, zdvíhanie predmetov, ale aj obyčajné upratovanie či práce okolo domu – aj pri nich by ste mali dávať pozor na svoju chrbticu. Možno máte zaužívané nevhodné návyky, ktoré škodia a spôsobujú bolesť chrbtice. Už samotné nosenie nákupu v taškách môže byť pre mnohých neznámou. Vedeli ste napríklad, že by ste chrbticu mali zaťažiť rovnomerne a nenosiť nákup iba v jednej ruke či na jednom ramene? Takisto ak chcete zdvihnúť nejaký predmet, vaša chrbtica vám poďakuje, ak sa k nemu zohnete a zdvihnete ho z polohy čupenia.

Neprehliadnite:
5 jednoduchých rád, vďaka ktorým dosiahnete kvalitný spánok a vyspíte sa konečne doružova

Pozor aj pri domácich prácach

Na vyrovnaný chrbát myslite aj pri takých obyčajných činnostiach ako je napríklad varenie či žehlenie. Nezabúdajte na to ani v prípade, ak máte sedavé zamestnanie. Pri práci za počítačom si mnoho ľudí ani neuvedomuje, že sa hrbí alebo má predsunutú hlavu. Ak je to aj váš prípad, možno vám pomôže napomínacia bandáž, ktorá sa postará sa o to, aby ste mali správne držanie tela, teda krok správnym smerom, aby bolesti chrbtice pominuli.

Upravte životosprávu

Nielen málo pohybu, ale aj nesprávna životospráva môže spôsobiť bolesť chrbtice. Ak máte nadváhu či obezitu, nemôže vás prekvapiť, že sa chrbtica nepríjemne ozýva. Kilogramy navyše vás obmedzujú v pohybovej aktivite, ktorá je pre zdravie chrbtice nevyhnutná a ešte tým dochádza aj k zaťažovaniu kĺbov. Dostatočný pohyb a zdravá strava idú ruka v ruke, bez nich sa bolesti chrbtice nezbavíte.

Zdroj foto: freepik.com
Ostatné zdroje: testblog.sk


Aktivujte si

Prihlásením k odberu noviniek súhlasíte so zasielaním marketingových e-mailov a potvrdzujete súhlas so zásadami ochrany osobných údajov.