Sign in / Join

5 praktických tipov pre začínajúcich bežcov, vďaka ktorým si beh užijete bez zbytočných komplikácií

Share:
5 praktických tipov pre začínajúcich bežcov, vďaka ktorým si beh užijete, Základom je vhodná bežecká obuv

Rozhodli ste sa začať pravidelne behať? Ak si nedáte pozor a zvolíte nesprávnu techniku nášľapu, vaše nové hobby veľmi rýchlo skončí. Ponúkame niekoľko užitočných rád, vďaka ktorým si beh užijete bez zbytočných komplikácií.

Základom je vhodná bežecká obuv

Vymeňte staré tenisky za novú bežeckú obuv. Nevhodné topánky sú pri behu najčastejšou príčinou zranení. Pri výbere odporúčame zvážiť kritériá najmä podľa typu povrchu, po ktorom plánujete behať. Dôležitá je tiež ich správna veľkosť. Vždy si pre istotu nechajte rezervu, aby ste chodidlom vedeli mierne hýbať do strán.

5 praktických tipov pre začínajúcich bežcov, vďaka ktorým si beh užijete, Nezabudnite na bežecké oblečenie

Nezabudnite na bežecké oblečenie

Ideálne sú kompresné nohavice a bežecké tričko. Je potrebné, aby telo počas behu dýchalo. V zime zvážte ľahké termoprádlo a zateplené bežecké nohavice. Pred dažďom či snehom vás ochráni bežecká bunda s membránou. Pokiaľ radšej beháte za tmy, nevynechajte ani reflexné prvky. Niektoré značky ponúkajú bežecké oblečenie, do ktorého ich výrobca už implementoval.

5 praktických tipov pre začínajúcich bežcov, vďaka ktorým si beh užijete, Pred behom sa poriadne rozcvičte

Pred behom sa poriadne rozcvičte

Nikdy nepodceňujte prípravu pred behom. Venujte aspoň 5 minút dôslednému ponaťahovaniu svalov. Začnite napríklad predklonom k zemi a pokúste dotknúť špičiek prstov na nohách.

Neprehliadnite:
Prežili sme noc na vrchu Malý Grič v pohorí Vtáčnik

Skúste si aj niekoľko drepov, brušákov či klasických klikov. Zbytočne sa však nepresilujte. Vďaka pravidelným cvikom budete po čase ohybnejší.

5 praktických tipov pre začínajúcich bežcov, vďaka ktorým si beh užijete, Došľapujte na prednú časť chodidla

Došľapujte na prednú časť chodidla

Jednou z najväčších chýb mnohých bežcov je nesprávna technika behu. Vyvarujte sa nášľapu na pätu. Môže to viesť k vážnym zraneniam. Ideálne sa usilujte dopadať na prednú alebo strednú časť chodidla. Súčasne pracujte rukami. Pokrčte ich v 90 stupňovom uhle a držte ich blízko pri tele. V tejto polohe by mali zostať počas celého behu.

5 praktických tipov pre začínajúcich bežcov, vďaka ktorým si beh užijete, Naplánujte si trať, ktorá je dostatočne zaujímavá

Naplánujte si trať, ktorá je dostatočne zaujímavá

Trasa, ktorú budete behať, by nemala byť monotónna. Kopec, schody či iné zmeny prevýšenia budú od vás vyžadovať rôznu intenzitu behu. Striedavým tempom spálite viac kalórií a naučíte sa prispôsobiť rozličným situáciám. Spríjemnením môže byť aj beh vo dvojici. Pokiaľ máte niekoho, kto by bol ochotný s vami behať, určite ho zavolajte. Môžete skúsiť medzi sebou súťažiť či vymeniť pár cenných rád.

Zdroj foto: Pixabay a Unsplash.com


Aktivujte si

Prihlásením k odberu noviniek súhlasíte so zasielaním marketingových e-mailov a potvrdzujete súhlas so zásadami ochrany osobných údajov.