Moderná kancelária. Ako ju zariadiť? Profesionálny priestor pre efektivitu je dostupný i pre vás.

Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
moderná kancelária

Moderná kancelária je profesionálny priestor na výkon povolania. Úlohou každého zamestnávateľa je vytvoriť svojim zamestnancom optimálne podmienky na pohodlnú a efektívnu prácu. Výsledky dosiahnuté tímom sú ovplyvnené nielen schopnosťami a motiváciou, ale aj priestorom. Odborníci poukazujú na to, že podmienky v kancelárii sú kľúčové pre dosiahnutie sústredenia a stimuláciu kreativity. Ako zariadiť modernú kanceláriu, aby sa zamestnanci cítili pohodlne? Pozrite si naše tipy!

Masívny nábytok: kancelársky nábytok

Základným vybavením každej kancelárie je pohodlný nábytok – stoly, otočné stoličky, regály. Kancelársky nábytok by mal poskytovať voľný prístup ku všetkým dôležitým dokumentom a zvyšovať pracovné pohodlie. Vyberte si modely vyrobené z vysokokvalitných materiálov so zvýšenou odolnosťou voči namáhaniu a poškodeniu.

Stôl určený pre jedného zamestnanca by mal mať výšku približne 75 cm, hĺbku 65 – 70 cm a šírku aspoň 120 cm. Ak zamestnanci používajú dva monitory a iné zariadenia, ktoré zaberajú viac miesta, je potrebné investovať do modelov so širšími doskami. Všetky káble a ostatné komponenty musia byť starostlivo upevnené tak, aby nebránili práci. Neoddeliteľnou súčasťou dobre organizovaného pracoviska je kancelárska stolička na kolieskach. Vybrané modely by mali podporovať prirodzené držanie tela. Zle vybrané nekvalitné stoličky spôsobia preťaženie a bolesti chrbta a zhoršia poruchy držania tela. Ergonomická stolička je vybavená systémom nastavenia výšky sedadla, mechanizmom, ktorý umožňuje ľubovoľné naklápanie operadla a podrúčok. Najlepšie sa osvedčili modely s nastaviteľnou opierkou hlavy a bedrovou opierkou. Majte na pamäti, že stoličky, ktoré sa používajú denne, sa rýchlo opotrebujú a znehodnotia. Ak chcete znížiť budúce výdavky, investujte do nábytku z materiálov so zvýšenou odolnosťou voči oderu a žmolkovaniu.

moderná kancelária


Benefity a moderná kancelária

Zabezpečte, aby každý člen posádky mohol pohodlne vykonávať svoje povinnosti. Medzi stolmi nechajte priestor alebo ich oddeľte špeciálnymi panelmi. Kolega, ktorý sa vám pozerá cez rameno na monitor, môže pôsobiť rušivo a rozptyľujúco. Okrem toho stoly, na ktorých stoja monitory, nesmú byť otočené smerom k zdroju svetla. Nepremyslené nastavenie spôsobí, že práca na počítači nadmerne zaťaží zrak.

Osvetlenie

Vedeli ste, že nevhodné osvetlenie spôsobuje stratu koncentrácie, bolesti hlavy, nepríjemný pocit “piesku” pod viečkami, podráždenosť alebo nadmernú ospalosť? Každý podnikateľ by mal zabezpečiť rovnomerné osvetlenie kancelárskych priestorov. Zaujímavé je, že osobitné normy pre osvetlenie kancelárií sa riadia predpismi BOZP. Aké pravidlá by sa mali v tejto súvislosti dodržiavať?
Štandardne sú kancelárie vybavené svietidlami vyžarujúcimi svetlo s intenzitou minimálne 500 luxov. Miesta, kde sa počítačové pracovné stanice používajú len príležitostne, by mali byť osvetlené LED diódami 300 luxov. Inštalácia by mala pozostávať zo zariadení, ktoré produkujú svetlo s rôznou teplotou. To umožňuje “napodobniť” prírodné podmienky za oknom a stimulovať telo. Studené modré svetlo stimuluje a dodáva energiu na činnosť. Naopak, teplý lúč spojený s koncom dňa je signálom na uvoľnenie a upokojenie.
Neobmedzujte sa na jeden zdroj svetla. Stolné lampy sú nevyhnutným doplnkom stropných svietidiel.

Neprehliadnite: 

Dámske kraťasy

Dámske kraťasy na rôzne príležitosti – štýlová inšpirácia na leto.
Určite osloví aj vás…
 
 

 

Moderná kancelária aj ako miesto oddychu

Architekti, ktorí navrhujú centrály pre spoločnosti idúce s dobou, zahŕňajú do plánu aj zábavný priestor. Spoločenská miestnosť má veľmi dôležitú funkciu: umožňuje vám na chvíľu si oddýchnuť od povinností, odľahčiť si myšlienky a stráviť prestávku vo výnimočne pohodlných podmienkach. Firemnú „chillout zónu“ sa oplatí vybaviť pohodlným nábytkom, ktorý pomáha odľahčiť chrbticu – priestranné pohovky, leňošky, hojdacie kreslá. V miestnosti nesmú chýbať živé kvety, stôl so stoličkami a prvky na tvorivé trávenie času (napríklad hry). Oddychová zóna je často prepojená s kuchynským kútom dostupným pre všetkých zamestnancov.

moderná kancelária


Kancelária vo vašom vlastnom dome

Model práce na diaľku natrvalo prenikol na trh práce a zmenil spôsob fungovania spoločností. Pred niekoľkými rokmi značný počet ľudí vymenil priestranný open space za domácu kanceláriu. Pri zariaďovaní domácej kancelárie je potrebné dodržiavať niekoľko ďalších pravidiel. Výber nesprávneho priestoru alebo neuvážený výber nábytku zníži efektivitu, čo sa prejaví na pracovných výsledkoch. Na čo by mal myslieť každý, kto si chce zriadiť pracovisko na diaľku vo vlastnom byte? Tu sú hlavné zásady:

  • vytvorte si pracovné miesto na odľahlom mieste, najlepšie v samostatnej miestnosti. Členovia domácnosti, ktorí sa potulujú po dome, zapnutá televízia alebo partner pripravujúci obed by nemali rušiť vašu prácu;
  • uistite sa, že do miestnosti vstupuje primerané množstvo prirodzeného svetla;
  • investujte do profesionálneho nábytku – pracovný stôl so širokou doskou a kancelárska stolička s rozšíreným nastavením sú základom ergonómie pri práci;
  • Máte už dosť bolesti chrbta? Postarajte sa o svoje zdravie! Odborníci odporúčajú ľuďom so sedavým spôsobom života zakúpiť si nastaviteľný stôl, ktorý im umožní pracovať v stoji. Presvedčite sa: Vaša chrbtica vám poďakuje!
  • obmedzte počet položiek na pracovnej doske. Na písací stôl si dajte organizéry na usporiadanie priestoru;
  • Vedľa písacieho stola umiestnite nábytok, do ktorého sa zmestia všetky dokumenty, zakladače, vybavenie a ďalšie príslušenstvo potrebné na prácu. Oplatí sa mať ich vždy po ruke. (WP)

Foto: pixabay