Babie leto ponúka vari poslednú turistickú príležitosť na noc v Dobrovodskom krase

1917   -   0
Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
Dobrovodský kras, KST

Babie leto je možno poslednou výzvou na turistickú noc pod hviezdami. Na jeden nenáročný výlet pozývame dnes aj vás; a to do severnej časti Malých Karpát. Tá prekvapuje turistov viacerými zaujímavosťami. A to všetkých vekových kategórií, medzi ktorých sa počítajú i vytrvalí seniori. Rozhodne medzi také patría Dobrovodský kras, Orlie skaly a jaskyne Malá Pec a Veľká Pec. K tým bol nedávno vybudovaný náučný chodník, ktorý čaká aj na vaše stopy…

Trasa tohto turistického pochodu sa začína v Pustej Vsi, miestnej časti obce Prašník. Pri rovnomennej vodnej nádrži je potrebné prejsť po hrádzi a na jej konci nasledovať lesný chodník, ktorý sa stáča doprava. Nájdete tu miestne značenie. Odporúčame sledovať šípky s nápisom Veľká pec alebo Pomník Wattenwyla. Po chvíli Vás nasmerujú na chodník vedúci strmo nahor cez les. No a potom sa treba vybrať doľava. Táto cesta Vás dovedie až k hrobu baróna Alberta von Wattenwyla Barónovmu hrobu. Tu sa môžete rozhodnúť, či pôjdete najskôr na Orlie skaly alebo k jaskyni.

Do cieľa sa môžete vybrať aj po lesnej ceste doprava. Od tohto miesta už je trasa značená znakmi náučného chodníka a šípkami s nápisom Orlie skaly. Po krátkom výstupe cez les putovanie pokračuje smerom doľava po vrstevnici. Keď zbadáte po pravej strane vychodený chodníček, treba naň odbočiť. Musíte však byť však obozretní, odbočka nie je označená. A k Orlím skalám je to už iba naskok.

Dobrovodský kras, KST

Túra plná prekvapení

Náš pôvodný plán bol dostať sa od Orlích skál k Veľkej Peci “napriamo”, t.j. bez toho, aby sme sa museli vracať k Barónovmu hrobu. V teréne sme však nenaši inú trasu, iba cez les. Alebo sme narazili na plot obrovskej zvernice tiahnucej sa od Vrbového. Preto je predsa len rozumnejšie voliť návrat k hrobu baróna. Pri náučnej tabuli o barónovi von Wattenwyl je treba odbočiť doprava a tým sa napojíte na náučný chodník vedúci až do Prašníka. Jaskyňa Veľká Pec sa nachádza po cca 1 km chôdze. Naša trasa sa tu končí. Nenavštíviť aj skalný útvar Malú Pec, ktorý sa nachádza ešte trochu ďalej v smere náučného chodníka, by bolo hriechom.

Dobreovodskáý kras, KST

Netreba sa obávať…

Táto odporúčaná malokarpatská turistická trasa je vhodná aj pre terénne kočíky a bicykle. Kto má však chuť a nechýba dostatočná odvaha, môže si výlet ešte predĺžiť a ciele turistického zážitku podeliť dvoma (dňami). Náročnejšie stúpanie od priehrady v Pustej Vsi sa dá obísť po miernejšej lesnej ceste. Toto odporúčame najmä seniorským ročníkom, ktoré majú turistiku radi a žiadneho výletu sa nechcú za žiadnu cenu zriecť… A kto má chuť a nechýba mu dostatočná odvaha, môže si výlet ešte predĺžiť a ciele turistického zážitku znásobiť dvoma (dňami). K tomu vám prajeme dobré počasie a veselú myseľ!

KST

Pozvánku pripravil a na opatrnosť pri turistike vyzýva Tomáš Grman, Klub slovenských turistov – KST.