Sign in / Join

Máte často choré dieťa? Poradíme ako predchádzať nepríjemnostiam. Praktické rady rodičom sa zídu


1098   -   0
Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
Choré dieťa

Často choré dieťa… Patríte k rodičom, ktorí sa s týmto problémom pravidelne stretávajú? Počas prvých rokov po nástupe do kolektívu je to do istej miery prirodzené. Aby ste chorobnosť obmedzili na minimálnu mieru, na nástup do škôlky či do školy je možné detský organizmus pripraviť. Ako predchádzať rôznym “detským chorobám”? Užitočné rady a všetko to najdôležité prezradíme v nasledujúcich riadkoch. 

Najčastejšie detské ochorenia 

Po nástupe do školy alebo do škôlky po prázdninách sa v uzavretom priestore ľahšie medzi deťmi šíria infekcie. Medzi nimi sú najčastejšie rôzne respiračné ochorenia (ochorenia dýchacích ciest). V zimných mesiacoch sa môže objaviť bežné prechladnutie, prichádza tiež každoročná chrípková epidémia. Ak majú deti oslabenú imunitu, môže sa zdravotný stav skomplikovať. V takom prípade máme opäť choré dieťa a nastupujú napríklad infekcie stredného ucha, priedušiek, hrtanu a prínosových dutín, ktoré je už potrebné liečiť antibiotikami.

Ako posilniť imunitu u detí? 

Ochoreniam je vždy lepšie predchádzať. Keďže majú menšie deti ešte nedostatočne vyvinutý imunitný systém, je dôležité ho posilňovať. Na budovanie imunity by ste mali myslieť počas celého roka.

Hygienické návyky 

Rôzne baktérie sa nachádzajú všade okolo nás. Deti sú zvedavé, siahajú na všetko okolo nich, v kolektíve sa tiež delia o spoločné hračky. Preto je dôležité je naučiť dieťa dodržiavať všetky hygienické návyky. Predovšetkým umývanie rúk pred jedlom a po toalete.

Dôležité je otužovanie

Myslite tiež na otužovanie. Deti nie je potrebné zbytočne teplo obliekať. Oblečenie zvoľte podľa aktuálneho počasia, radšej vyberte viac vrstiev, ktoré sa dajú v prípade potreby vyzliekať.

Choré dieťa

Zdravý spánok detí

Správnemu fungovaniu imunity pomáha aj dostatok spánku. Vytvorte preto podmienky na zdravý spánok detí. Aby sa im dobre v noci odpočívalo, potrebujú tmu bez umelého osvetlenia, vhodnú teplotu (najlepšie do 20 °C) a čerstvý vzduch. Večer by ste mali vždy dôkladne vyvetrať. Pomáhajú tiež opakujúce sa večerné rituály, o pohodlie počas celej noci sa postarajú kvalitné detské matrace.

Ako podporiť imunitu pomocou vitamínov?

Pri hľadaní odpovede na otázku: „Ako podporiť imunitu u detí“, sa iste stretnete aj s potrebou vyváženej stravy, dostatku vitamínov a minerálov. Imunita je schopnosť organizmu odpovedať na vplyv rôznych mikroorganizmov a infekcií. Je daná genetikou, v jej budovaní majú veľkú úlohu aj dojčenie, zdravá strava, primerané množstvo pohybu a iné faktory.

Neprehliadnite:

Neoglucan oxidačný stres, Tichá hrozba menom oxidačný stres. Ako sa chrániť? Poznáme 4 zaručené spôsoby
Neoglucan tinktúra na podporu imunity, ak vás už nebaví hltať tabletky. Spokojnosť je zaručená

Trávenie a imunita spolu súvisia

Dôležitou súčasťou imunitného systému sú naše črevá, ktoré sú jeho najväčším orgánom. Myslite preto aj na zdravú črevnú mikroflóru, o ktorú sa postarajú probiotiká. Medzi nimi nájdete laktobacily a bifidobaktérie. 

Choré dieťa a vitamíny na imunitu

I keď sa vitamíny a minerály nachádzajú aj v našej strave, po nástupe do škôlky alebo školy je vhodné dopĺňať najmä vitamíny A, B, C, D, E, K. Vitamíny pre deti sa vyrábajú vo vhodnej forme. Multivitamíny môžete vybrať ako cmúľacie tablety alebo sirupy. Medzi osvedčené produkty patria, napríklad Rakytníček a Vibovit. 

choré dieťa

Oslabená imunita — pomáhajú bylinky a betaglukány

Betaglukány patria medzi účinné prírodné stimulanty imunitného systému. Sú súčasťou bunkovej steny kvasiniek, húb, rias a rastlín. Profituje z nich tiež oslabená imunita. Keďže si ich ľudský organizmus nevie vytvoriť, je potrebné ich prijímať zo stravy a výživových doplnkov. Vysoký obsah týchto látok má aj hliva ustricová, výťažky z nej obsahuje známy prípravok Imunoglukan. Pre deti sú vhodné tiež bylinky na imunitu. Podávať ich môžete najlepšie vo forme čaju preventívne aj počas ochorenia. Vhodné sú šípky, echinacea a lipový kvet, ktoré v tekutej podobe aj príjemne zahrejú. (F)

Zdroj obrázkov: Kaspars Grinvalds, Rido / Shutterstock.com


Aktivujte si

Prihlásením k odberu noviniek súhlasíte so zasielaním marketingových e-mailov a potvrdzujete súhlas so zásadami ochrany osobných údajov.