Malé Karpaty odkryli prekvapivé zákutia alebo dva dni nenáročného putovania za zdravím a romantikou

2008   -   1
Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
Malé Karpaty

Pohorie Malé Karpaty dominuje scenérii západného Slovenska. Sú cieľom častých turistických ciest. Presne ako v našom prípade, keď sme zvolili tieto lokality: Katarínka – Molpír – Čierna skala – Buková – hrad Ostrý kameň – Záruby – Havrania skala – Smolenický zámok. Týchto zhruba 32 kilometrov za zdravím a poznaním tajomstiev slovenskej prírody odporúčame aj vám.

Jedným z cieľov sú napríklad aj Záruby – najvyšší vrchol Malých Karpát s nadmorskou výškou 767 m n.m.. Najvyhľadávanejšia túra na vrchol je z obce Smolenice. Zo Smoleníc si môžete vybrať Náučný chodník cez hradisko Molpír. Prípadne sem prísť cez Hlbočiansku dolinu, okolo Hlbočianskeho vodopádu. Kúsok od vrchola sa nachádza zrúcanina hradu Ostrý kameň.To všetko je možné zažiť počas fyzicky nenáročnej túry v lone malokarpatských lesov.

Malé Karpaty, KST

Vrch Záruby

Samotný vrch sa nachádza v prírodnej rezervácii s rovnakým názvom. Nadmorská výška garantue za priaznivého počasia zaujímavé výhľady. Tie sú však krajšie z hrebeňa v smere na Ostrý kameň. Tento výlet bol časovo rozdelený; nikam sa netreba ponáhľať. Jeho súčasťou bola aj noc…

Malé Karpaty

Vrch Záruby je v súčasnosti hojne obrastený vegetáciou. Stačí zísť trochu nižšie a môžeme pozorovať Veľkú Javorinu, Považský Inovec a vrch Zobor nad Nitrou. Pri vhodných poveternostných podmienkach dokonca vidíte vzdialené východné Alpy.

Havrania skala

Pod zámkom pri smerovníku na rázcestí sme sa vybrali vľavo opäť po modrej značke smer Havrania a Havranie skaly.  Prešli sme pár metrov a ľavotočivou cestičkou sme vstúpili do lesa, kde sme opustili romantickú časť Smolenického krasu.

Neprehliadnite:

Bystrá lávka je menej známa, no o to krajšia túra.
Aj vám dodá pravý tatranský adrenalín a bonus navyše

Havranica

Občas po hrebeni, občas okolo skál chodníčkami nádhernou prírodou hore aj dole. A takto sa dostanete až k Havranici (717 m n.m.) s často fotografovaným havranom sediacim na strome. Červená turistická značka neomylne vedie ďalej až k najvyššiemu vrchu Malých Karpát na západnom Slovensku.

Rozprávkové Smolenice

Smolenický zámok je jeden z najčastejších cieľov turistov i výletníkov. Očarujúca romatika dominantného zámku je neodolateľná. Obísť ho jednoducho nemôžete. Od zámku potom vedie modrá značka po asfaltovej ceste, pri jazierku sa zatáča vľavo do doliny, prechádza popri fudbalovom ihrisku a až na hlavnú cestu. Pri hlavnej ceste odbočíme doľava po modrej sa dostaneme k železničnej stanici.

Pri hľadaní nových zážitkov vám pajeme dobré počasie a veselú myseľ!

KST

Námet na turistické zážitky pripravil a na opatrnosť vyzýva Tomáš Grman, Klub slovenských turistov – KST.