Sign in / Join

Z obyčajných fľašiek spoločnosti KARLOFF je prémiový produkt a obsah s neprehliadnuteľným dizajnom

Share:
Karloff, Tatratea, Pradiareň, lexikon.sk

Spoločnosť KARLOFF od roku 2002 múti vody Spirit Industry. Poznáme ju vďaka sérii výrobkov TATRATEA. Dnes ide o prémiový produkt a rodinná firma – vďaka svojej vlajkovej lodi – oslavuje sviežich 20 rokov. Nápad z koliby bol pretavený do úspešného produktu. Málokto však vie, že obľúbený nápoj TATRATEA vzniká priamo pod Tatrami, ako spomína Erik Semaňák, riaditeľ spoločnosti KARLOFF.

Zákazníci v zahraničí zo začiatku neverili, že pod rukami Slovákov môže vzniknúť dizajnový, chutný a reprezentatívny produkt. V Kežmarku za uplynuláých 20 rokov vyvrátili tento mýtus. Ročne vyrobia 1,5 milióna kusov unikátneho nápoja v dizajnových fľašiach, ktorý žne úspech aj ďaleko za hranicami domoviny.

Cesta spod svahu medzi úspešné produkty

Nápad na sériovú výrobu Tatranského čaju vznikol v podtatranskej kolibe. Myšlienka vznikla v roku 1998, keď zakladateľ spoločnosti Ján Semaňák, nakupoval prvú technológiu na plnenie liehovín ešte v jeho predchádzajúcej firme. Talianski partneri sa pri večernom ochutnaní „horiaceho tatranského čaju“ s prekvapením pýtali, prečo sa neplní sériovo. Myšlienku nosil pár rokov v hlave, potom založil KARLOFF a na jeseň v roku 2004 bolo vyrobených prvých sedem tisíc fliaš TATRATEA. Tie sa cez zimu predali veľmi rýchlo ako horúci drink v lyžiarskych strediskách. Potom prišlo leto, keď ľudia horúce drinky až tak nepijú a ďalších 15 tisíc fliaš firme zostalo na sklade a predaj sa zastavil. Bol reálny úmysel s biznisom skončiť a predať zásoby aj pod cenu výrobných nákladov.

Nastal zlom. Čo sa stalo?

Nízke ceny spravili z produktu hit leta, kde sa už predával aj ako shot alebo long drink. Následne sa firme začali hrnúť nové objednávky. Postupne sa spoločnosť stabilizovala a v treťom roku výroby sa predaj prehupol cez pol milióna fliaš. Po tomto úspechu bolo jasné, že nemožno ostať len Slovensku a treba preraziť aj za hranice. Uvedomujúc si, že obsah je toho síce hodný, no obal tomu zatiaľ nezodpovedal. Zaostal za kvalitou vnútra. Vtedy prišla ponuka spolupracovať so štúdiom Pergamen z Trnavy, ktorým sa podarilo vytvoriť nádherný koncept čiernej fľaše s logom v tvare T, ktoré je zložené z folklórnych symbolov. V obchode môžu zákazníci siahnuť aj po ďalších úspešných produktoch spoločnosti, ktoré zaujmú nielen obsahom, no aj nápaditým dizajnom. Ten vytvoril talentovaný slovenský dizajnér Brian Males. Naše hlavné produkty sa pýšia celosvetovým uznávaným ocenením za dizajn Red Dot, na čo je spoločnosť oprávnene veľmi hrdá.

TATRATEA, KARLOFF, lexikon.sk

Náročné obdobie je za nami, náročné obdobie je pred nami…

Zákazníci vedia uznať kvalitu, čoho dôkazom je skutočnosť, že spoločnosť trikrát po sebe obhájila titul Najdôveryhodnejšej značky v segmente alkohol a porazili sme silné zahraničné alkoholové brandy. Keď bol produkt v roku 2010 redizajnovaný bol prihlásený do všetkých dostupných zahraničných súťaží zameraných na kvalitu a dizajn. Skoro z každej súťaže doniesli dostali zlatú medailu. Najdôležitejším ocenením je však dôvera spotrebiteľa, za čo sú tvorcovia vďační. Namieste je presvedčenie, že ocenenie Najdôveryhodnejšej značky bude obhájené.

Neprehliadnite:

Predstavujeme vám „čierne zlato“ od Dr. Oetker, kakao opantá vaše zmysly, lexikon.skDr. Oetker predstavuje svoje „čierne zlato“ – kakao, ktoré opantá vaše zmysly!
Jeho chuti neodoláte

Čo v rozbehnutom roku?

Rok 2022 je prelomový rok. Nielenže spoločnosť oslavuje 20 rokov, ale v pláne je otvorenie aj pôvodnej zrekonštruovanej časti areálu Pradiarne v Kežmarku. Spolu s architektmi so štúdia BEEF je v rekonštrukcii už  tretí rok. Mnoho ľudí stále nevie, že TATRATEA sa vyrába v Kežmarku. Hoci majú produkty radi a vedia, že je to skvelý slovenský výrobok, myslia si, že firma patrí pod veľký zahraničný koncern. Ide však výhradne o slovenskú rodinnú firmu s lojálnymi dlhoročnými zamestnancami. A to je záruka, aby táto tradícia pokračovala aj ďalšie generácie. Tomu by mohla pomôcť aj modernizácia fabriky „Starej dámy“, ako jej v spoločnosti KARLOFF s úctou hovoria.

Pradiareň, Tatratea, KARLOFF, lexikon.sk

Výnimočná Pradiareň

Komplex bol v minulosti určený na spracovanie ľanu. „Starú dámu“ dal postaviť Karol Wein v roku 1860. Bola to jedna z najmodernejších fabrík v Uhorsku a tkáčsky priemysel bol pod Tatrami veľmi rozšírený. Do tejto historickej budovy je presťahovaná administratívu, celá výroba s plnením a návštevníci si v nej môže objednať exkurziu výroby TATRATEA. Projektovo sa pripravuje aj nová časť Pradiarne, kde bude pre návštevníkov nová podniková predajňa s kaviarničkou, reštauráciou, parčíkom a múzeom. Nová časť sa plánuje postaviť v horizonte najbližších rokov. Pôvodne sa mala rekonštrukcia pôvodnej aj výstavba novej časti spustiť súčasne, no z dôvodu pandémie je riešenie realizované po etapách.

Tatratea, Pradiareň, KARLOFF, lexikon.sk

A vízia do ďalších rokov?

“Bezosporu, najmä veľa spokojných zákazníkov, spoľahlivých dodávateľov a odberateľov a nových zahraničných distribútorov. Radi by sme expandovali na ďalšie zahraničné trhy. Exportujeme do 20 krajín, darí sa nám hlavne v Česku, Maďarsku, Rumunsku, Poľsku, Bulharsku, Rakúsku. Boli by sme radi, keby sa nám podarilo šíriť dobré meno Slovenska aj v západnej Európe. Po presťahovaní do novej fabriky, kde máme nakúpené nové a modernejšie technológie, vieme vyrobiť až  4 – 5 miliónov fliaš ročne.” Takto odhaduje víziu úspešnej jubilujúcej spoločnosti Erik Semaňák v horizonte 5 rokov.

Viac na: www.karloff.sk  a  www.tatratea.com

 


Aktivujte si

Prihlásením k odberu noviniek súhlasíte so zasielaním marketingových e-mailov a potvrdzujete súhlas so zásadami ochrany osobných údajov.