Azorské ostrovy – ďalší cieľ Záhoráka na cestách po okolitom svete. Na takéto zážitky sa nezabúda!

Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
Azorské ostrovy

Azorské ostrovy, nazývané aj Hawaii Európy, sme mali v hľadáčiku už dlhšiu dobu. Cestovné reštrikcie sa napokon “znormalizovali” a my sa, s kufrom plným turistického oblečenia, vyberáme poznávať krásy tejto časti sveta na vlastnej koži.

Záhorák Vladimír je znova na cestách a opäť vás víta na ďalšom zaujímavom putovaní a love nevšedných zážitkov za humnami našej krajiny…

Hlavné mesto ostrova San Miguel

Samotné metečko Ponta Delgada je veľmi malé a to nám náramne vyhovuje. Človek sa môže len tak prechádzať a nemať stres, že mu niečo utečie. K tomu všetkému je aj dosť času na výborné jedlo či drink. Architektúra mesta je veľmi pekná, všetko je zelené alebo plné exotických kvetov a ulice sú čisté. Len tak sa túlame uličkami a nasávame pohodovú atmosféru. Akoby sa tu zastavil čas a nikto sa nikam neponáhľa, nikto netrúbi, nerozčuľuje sa. Jedným slovom – Raj v tomto uponáhľanom svete. Večer nás víta krásnou svetelnou výzdobou a láka na večeru. Po nej zaspávame s úsmevmi na tvárach a plní očakávaní nových dobrodružstiev nasledujúcich dní…

Vodopády a mestečko Furnas

Ráno sme si prenajali nášho 4-nohého spoločníka a smerujeme spoznávať juhovýchodnú časť ostrova. Vzdialenosti nie sú veľké, scenérie nádherné. Cesty sú upravené a lemujú buď pobrežie, alebo nás vedú lesnými alejami. Hlavné atrakcie dnešného hajku sú vodopády Salto do Prego a Salto do Cagarrao. Od prvých momentov v lese sme nadšení. Zvukovú kulisu tvorí štebot vtákov a voda z riek a malých vodopádov. Po lese pobehujú sliepky…

Azorské ostrovy a slieoky v akcii

Moja verná spoločníčka Mirka sa s nimi hneď skamaráti. Turistov je tu zatiaľ málinko a vodopády máme v podstate len pre seba. 16-kilometrová túra v tomto prostredí je úžasným začiatkom našej malej expedície. A s týmto krásnym pocitom vyrážame do mestečka Furnas známym ako termálny hotspot. Áno, Azorské ostrovy sú aj o tom….

Azorské ostrovy

Počasie je tu hlavný pán

Počasie je v tomto ročnom období ešte veľmi nevyspytateľné. Chvíľu svieti a naplno praží slnko, o hodinu neskôr sa spúšťa výdatný dážď. Ten buď po chvíli prejde, alebo prší aj celý deň. Našťastie, Azorské ostrovy sú plné hotelov, ktoré ponúkajú (pre takýto prípad) aj variant B. Tým sú sú rôzne relaxačné procedúry. Aj my túto možnosť veľmi radi využívame. Keď vietor konečne rozohnal mraky, mali sme spoznať bližšie toto prekrásne mestečko plné termálnych prameňov. Naše zmysly boli zaneprázdnené zápachom vo vzduchu, no i pohľadom na nádhernú prírodu a počúvaním štebotavých vtákov. A dokonca nám počasie doprialo aj nádhernú dúhu. Ďalšou raritkou tohto mesta je aj akvárium, ktoré je len tak umiestnené v parku.

Neprehliadnite:

Záhorák na cestách a na bicykli
Na bicykloch naprieč “opätkom talianskej čižmy”. Alebo zážitky Záhoráka na Apeninskom polostrove

Lagoa do Fogo

Toto Jazero Ohňa je najvyššie položeným jazerom na ostrove a nachádza sa v strede ostrova. Ciest k nemu je viacero. My volíme tu turistickú. Výhľad na more strieda akýsi “vodozvod”, ktorý sa ťahá popri turistickom chodníku až k samotnému jazeru. Na samotnom vrchu nám nad hlavami neustále lieta obrovské množstvo vtákov.

Azorské ostrovy

Cesta dole je tentokrát rovnaká ako hore a my sme po 13 km trošku vyhladli. Namiesto klasickej reštaurácie vyberáme niečo typicky lokálne. Obed funguje formou bufetu. Len si zaplatíte “vstupné”, no a potom si už na tanier naložíte koľko a čo len chcete. Miesto je plné “lokálov”, nás to veľmi teší a plný spokojnosti pokračujeme ďalej na západ.

Sete Cidades

Asi najznámejšie a turistiky najnavštevovanejším miestom na ostrove sú kráterové jazerá. Zastavujeme na parkovisku pri akvadukte a smerujem ku kráterom. Z tejto výšky sa nám naskytol svostný panoramatický výhľad. Vietor je tu dosť silný a preto sú moje lety dronom nesmelé. Pokačujeme po ceste Cumeeira road vrchom kráteru až do mestečka Sete Cidades, kde sa na nás vrhne obrovská a hlavne neustávajúca prietrž mračien. Tu je rovnaký bufet, no tentokrát sa to tu hemží turistami. Oslovujeme jeden podobný pár turistov a ochotne nás zoberú k nášmu autu.

Janela do Inferno

Presúvame sa späť do centrálnej časti ostrova a naším dnešným cieľom je Okno do Pekla. Trail je veľmi náročný. Začíname medzi poliami, pokračujeme cez rôzne tunely, kamenné schody a kamenné mosty a smerujeme lesom až k ústam tohto vodopádu. Máme to tu opäť celé len pre nás. Po vynikajúcom obede priamo v zálive smerujeme stredom do severnej časti.

Azorské ostrovy a Záhorák na cestách

Salto do Cabrito

Auto sme odparkovali pri termáloch, ktoré sú otvorené verejnosti, no my sme sa vydali na túru. Cestu nám, okrem turistických značiek, spestrujú aj značky varujúce pred vysokým obsahom CO2. Výpary plynov stúpajú nielen z vody, ale aj zo zeme. Rebríkom a schodmi z kovovej konštrukcie sa nakoniec dostávame k vodopádu, kde húfy ľudí stoja v radoch na ten najkrajší záber na nezabudnuteľnú fotku. V tomto ročnom období je hladina vyššia a vodopád silnejší, čo znamená, že namiesto priezračnej vody na nás čaká mútna rieka. Samotný vodopád (úvodné foto) je však veľmi zaujímavý a dvojitý.

Azorské ostrovy sú aj čajové plantáže a vodné mlyny

Na posledný deň sme si pripravili 2 hajky, ktorými sme sa mohli prechádzať po pobrežných útesoch.

Azorské ostrovy
Vidieť staré vodné mlyny a ako to už na tomto ostrove býva pravidlom, ďalšie vodopády. Celkovo sme nachodili vyše 100 km a pritom sme spálené kalórie vždy dôsledne doplnili vynikajúcou stravou a zaujímavým lokálnym vínom; ak máte radi ostrejšiu sopečnú chuť, ste naozaj na správnom mieste. Ďalšou zaujímavosťou sú čajové plantáže.

Záhorák na cestách

Tu sa turistom naskytuje možnosť vstúpiť priamo do fabriky alebo sa len tak túlať plantážami. Fabrika je preplnená, a tak sa s hŕstkou turistov motáme po plantážach.
San Miguel je len jeden z Azorských ostrovov a ten nás nadchol natoľko, že sa sem určite vrátime a preskúmame aj tie okolité. Ak hľadáte nádhernú prírodu spojenú s pohodou, ste na srávnbom mieste, kde sú všetci ľudia milí a rozprávajú plynulo anglicky (existujú sem totiž priame 5-hodinové lety z USA). Domáci sa v úctivosti voči turistom priam predbiehajú a radi vás pohostia dobrým jedlom. To všetko v duchu: Azorské ostrovy sú stvorené pre turistov a ich spokojnosť!

A kam sa vyberieme nabudúce? Opäť to bude prekvapenie! Už teraz sa tešíme dovidenia, priatelia cestovania a dobrodružstva!